23 Mart 2008 Pazar

KIZIMA VEDA

Kınalı kuzum, radar kulaklım, bebeğim, güzel kızım, suzim benim;Senin sağ salim dönmeni bekliyordum. Suna'm benim. Günlerce çektiğin acıları gözlerinde gördüm ama "Hayati tehlikesi yok, endişelenme!" dediler. Sakat kalabileceğin aklıma geldi ama seni kaybetmek? Yok! Bu kadarı fazla. Sen insanlara sadece iyilik ettin. İnsanları sevdin. Onlar için sıradan tekir bir kediydin. Oysa benim kızımdın. Seni şimdiden çok özledim bebeğim.Evin her köşesinde izlerin var. Anılar acı veriyor. Alışmışım uyurken sana bakmaya, uyandığımda yanı başımda seni görmeye. Hani bir şiir vardır. “Göz açıp gördüğüm, gönül verip sevdiğim.” Der. Sen sevdiğim bebeğimdin. Hep yanı başımdaydın. Uyanınca ilk seni görüyordum. Uyurken yumuşak patilerinle sarılıp uyurken mutlu mırıldıyordun. Sen yaşamdın. Yoksun şimdi ama her yerde anılarımda sen varsın. Köşeyi dönüp evimizi görünce gözlerim seni arıyor. Kedilere nankör derler, hangi insan sevdiğini aynı yerde saatlerce bekler? Oysa sen…..Bekliyordun kuzum.Hani emr-i hak olsaydı neyse ama değil. Bizlerden alamadığı öfkeyi sana yönelten, bizi üzmek için sana el kaldırıp canını yakan, yaşamını bitiren; yüreksiz caninin hoyrat ellerinde yaşadıklarını ve günler süren acılarını düşündükçe yüreğim acıyor. Son fotoğrafında öylesine yorgun ve bitkinsin ki!Seni çok sevdim, çok özledim ve özleyeceğim. Ne çare elimden gelen bir şey yok. Seni korumak için yaptıklarım, hatta dualarım bile yetmedi. Ama seni tanıdığım için mutluyum, kedilerin nankör olmadığını, sevginin yüceliğini öğrettin bana.Veda zamanı bebeğim, güzel kızım. Gözlerimden akan yaşlar seni geri getirmeyecek biliyorum. Teselli bulduğum tek şey acılarının dinmiş olması. Rahat uyu kınalı kuzum, radar kulaklı, temizlik uzmanı kızım.Cansu

Hiç yorum yok: